MONTEZEMOLO : TUTTO E STATO MIGLIORATO
, VOGLIAMO VINCERE !
Lansarea FERRARI 2012 s-a realizat pe internet , datorita vremii
defavorabile din nordul si centrul Italiei din acest inceput de
februarie
In ansamblu este ca si la McLaren o evolutie a modelului F 150
din 2011 , proiectul FERRARI 2012 avand ca linie generala
imbunatatirea aerodinamicii si coborarea centrului de greutate ,
deziderate care au impus practic revizuirea majoritatii celor 6000
de componente ale monopostului
Aripa fata este o evolutie a celei din 2011 dar nu este nici
ultima si nu va fi probabil nici cea de la prima cursa a sezonului
2012 . Nasul , partea care vine in continuarea aripii fata , nu
este un pas inainte din punct de vedere estetic , dar a fost asumat
de tehnicieni "urat" , stil Caterham , fiind impus de noul
regulament dar si de motivatia aerodinamicii , cu consecinta
ridicarii la maximum a partii de jos a sasiului in aceasta sectiune
a monopostului .
Partile laterale au fost redesenate , acest lucru fiind impus de
modificarea structurilor de impact lateral , reamenajarea spatiilor
pentru radiatoare si apoi revizuirea intregului ansamblu din punct
de vedere aerodinamic . Partea din spate este mult mai ingusta si
conica in partea de jos , un obiectiv atins prin introducerea unui
nou model de cutie de viteze si realocarea unor alte componente
mecanice .
Motorul este si el o evolutie 2011 si nici nu ar putea fi altfel
datorita regulamnetului care interzice modificarea organelor
interne care vizeaza cresterea performantei . Mai mult decat atat a
fost depus un mare efort in scopul pozitionarii acestuia in noul
sasiu pentru a nu penaliza aerodinamica . Sistemul de management al
motorului a fost si el revizuit , pentru a putea prelua schimbarile
de regulament cu privire la utilizarea gazelor de evacuare , un job
foarte delicat care cere multa atentie si multe ore de testare pe
banc dyno .
Sistemul de recuperare a energiei KERS , a fost revizuit prin
imbunatatirea eficientei si fiabilitatii componentelor dar
mentinandu-si pozitia centrala in partea de jos a
monopostului .
Cele 3 sesiuni de testare de la Jerez de la Frontera si
Barcelona , vor trebui sa dea informatii esentiale tehnicienilor
scuderiei , referitoare la comportamentul in ansamblu al lui
Ferrari 2012 dar si in contextul mariajului cu cele 4 compozitii
slick al pneurilor Pirelli pentru sezonul 2012