Serus Renault Sniper Koyo Loctite Skf Aim Unior Dacia Lucky Xeramic

DL.MARIUS VIZER A FOST ALES PRESDINTE AL CONVENTIEI SPORTACCORD

Marius Vizer 

Dl. Marius Vizer a fost ales preşedinte al Convenției SportAccord, organizaţie care va deveni conform proiectelor adoptate, structura coordonatoare a tuturor sporturilor din lume, inclusiv a celor neolimpice. În cadrul aceleiaşi manifestări, F.I.A. a aderat la această Convenție, SportAccord înglobând astfel nu mai puțin de 109 organizații sportive internaționale.

 

Ziua de 31 mai 2013 va rămâne în istorie pentru toți iubitorii sportului din România, domnul Marius Vizer, cetățean de origine română, fiind ales să conducă destinele SportAccord, organizație mondială a tuturor sporturilor, atât olimpice cât şi neolimpice. La alegerile organizate la Sankt Petersburg, proiectul curajos de reformare a sportului mondial prezentat de domnul Vizer, preşedinte al Federației Internaționale de Judo, a întrunit sufragiile reprezentanților membrilor semnatari ai acestei convenții, în majoritate Federații Sportive Internaționale. Conform declarațiilor noului preşedinte, această convenție, SportAccord, va deveni în scurt timp o Uniune Mondială a tuturor sporturilor, sub titulatura United Sports.

În rândul practicanților sporturilor pe patru roți din România evenimentul are dublă însemnătate, pentru că, deşi contracandidatul la preşedinția SportAccord s-a numit Bernard Lapasset, şef al rugby-ului mondial, francezul nu a beneficiat de susținerea conaționalului şi omologului său din automobilism, preşedintele Jean Todt, acesta făcând parte din echipa de susținători ai românului Marius Vizer. Preşedintele F.I.A. declarase cu câteva săptămâni înainte de data programată pentru alegerile SportAccord, cu ocazia unei importante competiții de judo din Azerbaidjan: "Sunt încântat să fiu astăzi în Bakku, făcându-mi plăcere să mă alătur prietenului meu Marius Vizer şi echipei sale". Domnul Jean Todt a explicat în cadrul conferinței de presă a evenimentului că s-au identificat valori comune şi că este recunoscător pentru susținerea de care F.I.A. a beneficiat din partea F.I.J., referindu-se la acțiuni comune de siguranța circulației în regiune. Jean Todt: "I feel synergy between judo and automobile, we share the same values. For me that is crucial and I'm very grateful for the support from the International Judo Federation."

Apropierea dintre cele două federaţii internaţionale, F.I.A. şi F.I.J., respectiv apropierea dintre cele două personalităţi, m-au făcut să urmăresc cu atenţie evenimentele de la Sankt Petersburg, după care, desigur, l-am urmărit pe domnul Vizer în aproape toate aparițiile sale publice, interviuri televizate etc. Este o personalitate care se bucură de multă simpatie şi credibilitate. Sunt la rândul meu încrezător în capacitatea domniei sale de a revoluţiona sportul mondial. A arătat ce poate, sporind notorietatea judo-ului în lume în doar cinci-şase ani de când conduce F.I.J., deci într-un timp record. Este un om puternic, are multe conexiuni la cel mai înalt nivel, nu mai departe relația excelentă cu Vladimir Putin, construită în jurul pasiunii comune pentru judo.

Îmi permit să-mi exprim opinia despre aceste lucruri, tocmai pentru că mă aflu la baza piramidei în vârful căreia se află domnul Marius Vizer, adică la capătul celălalt al ierarhiei. Dincolo de mândria pe care o simt ca orice român, am rămas de pe urma interviurilor televizate cu o foarte bună impresie şi mă refer acum la partea tehnică a lucrurilor. Domnul Vizer a pomenit de prea multe ori despre disciplina şi regulile din sport ca să nu-mi dau seama imediat că ştie prea bine challenge-ul sportului modern: respectarea regulii jocului. Altcumva nu s-ar mai numi sport ci spectacol regizat, în condițiile stress-ului generat de activitățile economice conexe, fără de care nu se poate gândi niciun plan de progres, ci mai degrabă de supraviețuire. Pe lângă asta, ca fost antrenor,  domnul Vizer ştie şi simte rolul social-educativ al sportului. Iar ca om de afaceri, a sesizat că sportul, în loc să consume, ar putea genera şi bani şi locuri de muncă şi protecție socială pentru sportivi.

Vizer todt

În altă ordine de idei, faptul că F.I.A. s-a alăturat celorlalte 108 organizații sportive care formează SportAccord chiar în ziua când "un român de-al nostru" a preluat şefia acestei organizații, mă bucură o dată în plus. Pe de-o parte pentru că s-a risipit, sper, orice îndoială asupra profilului sportiv al F.I.A. Confuzia a fost sădită în România de către oponenții F.R.A.S., aceleaşi persoane care contestă dreptul legitim al F.R.A.S. de aderare la F.I.A., afirmând că această federație internațională se numeşte a Automobilului şi nu de Automobilism, tocmai pentru că nu ar fi - spun ei - o federație sportivă internațională în sensul Legii Sportului. Acum sper că este cât se poate de clar că F.I.A. este federația sportivă internațională ce guvernează automobilismul sportiv, corespondentă pentru F.R.A.S. în termenii juridici ai Legii Sportului 69/2000.

Pe de altă parte, am încredere că domnul Marius Vizer nu va sta cu mâinile încrucişate când va afla de absurdul situației în care se afla sportul auto în România, adică în țara sa natală! Sunt convins că ştie deja destul de bine de la domnul Jean Todt cam cât sport auto guvernează F.I.A. în lume şi nu cred că ar mai putea vreun binevoitor de pe malurile Dâmboviței să-l (dez-)informeze. Fapt este că avem în țara noastră o Federație Națională, de automobilism sportiv, dar ne bâlbâim de şapte ani şi ne ascundem după deget când vine vorba de afilierea la forul mondial corespondent, conform legii şi bunului simț, de altfel. Nu cred că acest om poate fi păcălit ori manipulat, pentru că nu există nicio țară care să aibă o federație națională sportivă peste care să existe ca "autoritate" o astfel de asociație civilă fantomatică, de genul A.C.R. - ului din România. Şi când spun fantomatică, nu trebuie să se simtă nimeni jignit. Îmi asum - cu o anumită doză de regret - această etichetare, pentru că şi eu sunt automobilist de zi cu zi şi nu mă bucur să văd că asociația din care şi eu ar fi trebuit să fac parte, practic, numeric, nu mai există. Oricărui român de bună credință îi este la îndemână să constate că nu întâlneşte în trafic niciun membru A.C.R., oricât de lung s-ar uita pe stradă. Chiar dacă nu aş fi preşedintele F.R.A.S., aş considera inadmisibil ca o asociație automobilistică românească, indiferent de numărul mare sau mic de membri pe care i-ar avea, să se împotrivească afilierii la forurile mondiale ale Federației sportive a țării, descrisă de lege a fi de interes național. Normal ar fi fost ca A.C.R. să sprijine F.R.A.S. să se racordeze direct şi autonom la sportul european şi mondial, nicidecum să o împiedice timp de şapte ani să se afilieze la F.I.A. sau să-i pună tot felul de bariere sau condiții absurde, în virtutea unei idei nostalgice de a-şi recăpăta controlul asupra acestui sport, după modelul de dinainte de 1985.

Din păcate, toate autoritățile, indiferent cum s-au numit ele de-a lungul acestor ani, fie M.T.S., fie A.N.S. ori A.N.S.T., s-au bâlbâit în relaţia cu FIA, au făcut de fiecare dată doi paşi înainte şi doi înapoi. S-a dovedit că nu există nimeni în România, nicio personalitate care să pună piciorul în prag şi să limpezească odată pentru totdeauna această situație. Ori eu sper să fie domnul Marius Vizer acel om providențial, iar poziția înaltă pe care a câştigat-o în sportul internațional să reprezinte acea minune fără de care văd că nu se poate să intrăm şi noi românii în normalitate, la 13 ani de la intrarea în vigoare a Legii Sportului, care se presupunea că va reforma sportul. Ne-am reformat cum s-ar zice pe ici pe colo, dar nu prin părțile esențiale. Chiar dacă domnul Vizer nu cunoaşte toate dedesubturile acestui război dintre F.R.A.S. şi A.C.R., sunt convins că dacă ar afla măcar puțin din toată această epopee care a ajuns şi pe la Înalta Curte de Justiție şi chiar şi pe la Curtea Constituțională a României, ar şti să-i descrie domnului Jean Todt cam cum merg lucrurile în țara noastră şi cum a fost posibil ca o Federație Națională cu 130 de cluburi afiliate să fie izolată şi ținută atâția ani în anonimat, din cauza unei asociaţii civile care prin forţa împrejurărilor deține la F.I.A. un controversat drept de veto, pe care nu s-a sfiit să îl utilizeze împotriva Federaţiei Române de Automobilism Sportiv.

În încheiere, îi doresc mult succes domnului Marius Vizer să-şi ducă la îndeplinire toate proiectele de reformare a sportului, cu speranţa că aceste schimbări de viziune la cel mai înalt nivel ierarhic din sport, vor avea ca rezultate concrete printre altele şi normalizarea situaţiei sportului automobilistic din România.

Ovidiu MAZILU

Preşedinte FRAS