La invitatia conducerii circuitului de la Prejmer ,
teamul CRG Romania a efectuat sambata 23 Sept un test pe aceasta
superba pista . La test au participat trei dintre componentii
echipei , respectiv , Matei Mihaescu si George Guli cu echipament
KZ2 si juniorul Bernie Berari (12ani) cu KF3 .
Trebuie mentionate conditiile meteo excelente cu soare ,
cca 18grC , temperatura pistei de cca 16grC . Pneurile care s-au
utilizat au fost Dunlop DEM cu uzura de cca 40-60% , benzina OMV100
si ulei Xeramic amestec 4%
Matei Mihaescu , pentru prima oara pe acest
circuit , cu echipamentul CRG-Maxter in configuratia cu care
constructorul italian a castigat Europenele si mai apoi Cupa
Mondiala a efectuat 5 sesiuni a 8-10 tururi cu lap time incepand de
la 59:60 si coborand pana la un best de 55:41 . Probabil ca in
conditii de cursa cu pista gumata si pneuri noi se poate stabili un
best in jurul lui 53:00
Impresii Matei : " Circuitul este fantastic
atat din punct de vedere al desenului cat si a calitatii excelente
a asfaltului . Succesiunea de viraje care urmeaza liniei drepte a
startului , respectiv dreapta , stanga si iar dreapta urmata de o
parabolica de viteza foarte mare , este de o mare spectaculozitate
care necesita pe langa o conditie fizica excelenta a pilotului si o
setare corspunzatoare a sasiului si un motor care sa-ti raspunda
intentiilor de abordare in mare forta a virajelor . Se pot da jos
multe zecimi bune gasind trasa ideala si abordand in forta aceste
viraje de mare viteza . In concluzie pot spune despre acest circuit
ca are cel mai tehnic desen din toate pistele din Romania si nu
numai , dar si cel mai aderent asfalt , deci cu foarte mult grip in
limbaj racing . In concluzie , va pune mari probleme tehnicienilor
care vor seta sasiele si pregati motoarele , intrucat o setare
necorespunzatoare a sasiului poate distruge practic gumele cu
consecinte nefaste bineinteles asupra performantei , iar cu un
motor mai putin performant nu ai nici o sansa pe acest circuit .
Racomand pista tuturor celor care vor sa se antrezeze in conditii
similare de aderenta , cu celebrele circuite din Italia , Spania
sau Franta ".
George Guli , cu echipament CRG-TM K9C , inca
nerefacut fizic de la ultima etapa FRAS cu dureri mari in zona
coastelor , a reusit numai cateva tururi cu timpi in zona
58:48 , ulterior renuntand din cauza acutizarii durerilor
.
Cateva impresii George Guli : "Circuitul de la
Prejmer este in opinia mea cel mai complex si totodata solicitant
traseu din Romania la ora actuala, atat din punct de vedere fizic,
pentru pilot, cat si al dificultatii setarii materialului de
concurs. Este un circuit de viteza, in care gasirea trasei optime
este o provocare, iar pilotii care nu sunt apti fizic 100% vor
intampina reale dificultati in abordarea corecta a traseului. Desi
nu am alergat pe foarte multe circuite pana in momentul de fata,
pot spune cu certitudine ca, dintre pistele existente in tara la
ora actuala, este de departe pista cu asfaltul de cea mai buna
calitate si cu o aderenta excelenta. Acesta este si motivul pentru
care nu am putut parcurge traseul intr-un timp mai bun, virajul tip
turnanta ce urmeaza sicanei de dupa linia de start-sosire si-a pus
amprenta serios asupra starii mele fizice, durerea in zona
coastelor fiind una foarte greu de suportat datorita vitezei foarte
mari de parcurgere a virajului. Sper ca perioada din intersezon sa
fie totusi de bun augur pentru refacerea mea completa iar la anul
sa pot reveni pe pista in conditii de pregatire fizica
optime."
Bernie Berari , cu echipament KF3 , CRG-Maxter ,
ne-a lasat tuturor celor prezenti la test o excelenta impresie ,
dupa parcurgerea a cca 50 de tururi a reusit constant mai multi lap
time in zona 59:00 , cu bestul de 58:91 . Daca va continua in
acelasi mod , acumuland si o suficienta experienta de cursa , va fi
cu siguranta printre pretendentii la titlul de campion din
2013
Impresiile lui Berni : " La circuitul de la Prejmer
am avut o zi de antrenament foarte frumoasa.Nu cunosc decat alte 3
circuite din tara(Arad,Bacau si Bucuresti) dar va pot spune ca
acest circuit merita incercat si explorat.Asfaltul are o calitate
deosebita iar forma circuitului se potriveste unui kart KF3.Desi
are aceeasi lungime cu circuitul de la Bucuresti,timpii care se pot
atinge sunt mai mici,este o pista de viteza dar un traseu
solicitant fizic.Pe masura ce se consumau cauciucurile,trasele
le-am imbunatatit pas cu pas,si timpii pe tura la fel.Mai am mult
de lucrat pana voi putea emite pareri si chiar sa fac adevarate
teste,acum ma bazez pe experienta domnului Mihaescu si a colegilor
din echipa CRG".
BERNI BERARI - 12 ani - cel mai nou component al
CRG Romania Racing Team la clasa
KF3